Lawak Kampus yang Best!

Ok, ni bukan model Lawak Kampus yek!


Shapa baca Lawak Kampus??? Ok,ok, mesti ada yang kata dah tua pun nak baca komik ni! Tua ke? Tidak salah ok. Lagipun komik tu tak cakap pun piawaian umur pembaca! Hehehehehe.
Lawak Kampus ni komik strip keluaran Gempak Starz dan kartunisnya adalah Keith. Komik strip tu apa? Setelah meng "Google" seperti biasa, saya pun dapatlah definisi di bawah, tapi dalam bahasa inggeris yek!

comic strip
1. A usually humorous narrative sequence of cartoon panels.
2. A series or serialization of such narrative sequences, usually featuring a regular cast of characters

Saya mula kenal Lawak Kampus ni masa lepas habis belajar U dalam tahun 2006 la. Itupun bermula ngan adik2 saya yg suka beli komik Gempak rasanya. Pastu bila dibukukan, kitaorang start beli bergilir-gilir (wpun most of the time i yg beli yek! ). Lawak Kampus ni kalau mengikut perkiraan saya dah ada 12 jilid. Tapi saya dah kehilangan 1 jilid (dah soal siasat adik beradik,tapi x ada sape yang nak mengaku), so saya terpaksa cari balik lagi satu jilid yang hilang. Komik ni mengisahkan persekitaran sebuah sekolah bersama beberapa karakter yang unik seperti Aditas, Vannes, Xena, Si Kosong, Tony, Bepop, dan lain-lain. Ada kawan saya cakap "kartun2 lawak kampus ni comel tapi keji"...Hahahaahaha...sebab tu la budak bawah umur tak payah baca pun xpe! Tapi ini adalah komik yang suka baca untuk bergelak ketawa dengan keji. Hehehehe.

No comments:

Post a Comment